Makbet online pl

Film Makbet online pl 2015

gatunek: Dramat
produkcja: Francja, Wielka Brytania
premiera: 27 listopada 2015 (Polska) 23 maja 2015 (świat)

Plakat filmu

online pl

Opis filmu

„Makbet” to opowieść Szekspira ambicji, żądzy władzy przekraczającej pasją i ograniczeń. Krwawy dramat XI w Szkocji, gdzie morderstwo przynosi dalsze rozgrywa się, napędza błędne koło zbrodni. Tragedią jest to nieuniknione – zemsta, zdrada, strach i szaleństwo zawiera znaki uwięzionych we własnych emocji.

Recenzja filmu

Ludzie, którzy lubią „Makbeta” oczekiwane połączenie „Braveheart” i „300”, natychmiast rozczarowany – na poziomie narracji, z kilkoma wyjątkami nowym filmie Justin Kurzela dosłowną adaptacją tragedii Szekspira. W klimacie „Gra o Tron” z komiksu pełna, ale także z wierszowanymi monologów i duży bagaż teatralności. Tekst jest tutaj oś iw końcu podsumowuje dynamikę wizualną, która jest najmocniejszą stroną filmu. Epic jest otwarcie w pierwszej kolejności – scena bitwy, w których liderami są w zwolnionym tempie, dynamicznym montażem i filtrów kolorowych – później znacznie spowolnione działanie i przechodzi w ciemny, intrygujący thriller o szaleństwie i obsesji władzy. Można przeciągnąć transowy rytm historii Kurzela; niestety ze szkodą dla całej pracy samego Szekspira, i więcej – zbyt dużo Szekspira w Szekspirze.

Adaptacje „Makbeta” prawie zawsze doświadczył nierówna – a także dobrze znany, Wellesowska – on i tekst prawdziwy dramatyczne mistrzostwa wymaga. Top Roman Polański prawdopodobnie nie ma, choć jego „Makbet” w 1971 roku, jest nadal w miłości na kliny, ale to dosłowne i brutalne. Kurzel zagra z klasycznym tekstem na własnych warunkach i zapłacić za ten brak spójności narracyjnej strat pokory. Wziął na ambitnej strategii – do prawdziwej tragedii elżbietańskiej, poszli z teatralnego anturażu i zamienić ponure widmo paranoikiem, na granicy naturalizmu i greenawayowskiej krwawej gry z formularza. Jeśli na ekranie pojawiają się po raz pierwszy w formie trzech wiedźm, powolny, krąży przepowiednia tonów idzie do muzyki trance, budując niesamowity klimat muzyczny ponury film – więc Mickiewicza Ewa „przodków” przez Nicolas Winding Refn może się wygląd.

Mogą one, w zależności od listu z dzieł Szekspira – poświęca epicką przygodę w poezji – podjęte czysto dyrektor warstwę wiążącą pomiędzy epizodami i objazd z powrotem do teatru. Jego „Makbet” udaje poetycki mainstreamowy przebój, ale traci się w szybkim tempie, szybkości i przejrzystości – otrzymujemy serię monologów, w takich przypadkach, bez jasnego wspólnego mianownika, bez konieczności trudno, napięcie i namacalne climaksami ciepła. Mimo to udało się uniknąć koturnowości jest zbyt zimno, dystans emocjonalny, jakby Kurzel chciał udowodnić, że bohaterowie Szekspira do strawienia nie delirium, ale obecny kryzys gospodarczy. Poza Fassbender i Cotillard najbardziej konserwatywnych Lady Macbeth i historii Makbeta – wielu wierszy tekstu z takim monotonnym śpiewnym, jakby tragedii Szekspira została napisana w jakimś niezrozumiałym języku, starożytnej. Emocje są zredukowane do minimum – otrzymujemy czysty automatyzm, ale mogą być używane tylko jako efekciarskiego do modernizacji, ponieważ nie jest w klimacie Refn wraz stylistyczne i narracyjne contortions. Pustka wewnętrzna, ale piękny: stylowy klejnot – ktoś inny niż w filmie również Kurzela podsumował bezpośrednio po pokazie prasowym.

Osobiście, to sam „styl”, „Makbet” w dużej mierze do zakupu – w kinie to prawdziwy majstersztyk, pokazując możliwości techniczne rzeźby operatora i postprodukcji. Jak ekran filmowy ukryte Magnetiseur i kontrolowania ruchów naszych gałek ocznych – Już nie mam film w którym obrazy będą siła oddziaływania widziałem. Migające zdjęcia Adama Arkapawa dosłownie błyszczeć z latarką – jak w przypadku scen batalistycznych – lub przekazać w fotograficznym i stabilności podobne do średniowiecznych rycin – czasem senne halucynacje Makbeta lub w scenach zbiorowych. Ostateczny pojedynek z Macduff, Makbet z kolei jest połączeniem klasycznego malarstwa z estetyką filmu samuraja i komiksowych superbohaterów książki – odsłonięte ciała stanowią monumentalne Makbet, surrealistyczne, czerwona mgła na pierwszym planie, kosmiczny krajobraz. Czyste paplanina, ale także istotą teatru rozrywki.

Dlatego film Kurzela przynosi wydajność wizualną, ale jako adaptacji Szekspira League jednej średniej – średnio, czasem nawet niepokojący. Dobrze, że ktoś inny, klasyki, tylko szkoda, że ​​nie wykorzystano okazji, aby spróbować trochę modernizacji będzie „nadpisać” leniwy tekstu Szekspira. „Makbet” jest napisane jak „diabeł” Kena Russella? Dla mnie to brzmi dobrze. Na razie Forres zamku nadal tronu – prawo króla, pusty tron ​​siedzi samotny Adam Arkapaw. Do pracy magisterskiej, powinniśmy zwrócić naszą „wewnętrzną Szekspira” i użyć dwie godziny wizualnych rozkoszy. Warto – nawet na kilka scen.

Zwiastun filmu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *